Amaç ve Kapsam

Amaç

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Dergisi (GEFÖZED) dergisi ulusal ve uluslar arası alanyazına yapılan bilimsel çalışmalarla katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. GEFÖZED özel eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlara ışık tutan ve alanda yaşanan problemlerin çözümlerine bilimsel temelli kanıtlar sunan teorik ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel bir dergidir. GEFÖZED bilimsel bilginin, açık erişim ile bilim insanlarına yayılmasını hedeflemektedir.

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi çatısı altında yayın hayatına başlayan GEFÖZED kuruluş amacı doğrultusunda açık bilime hizmet eden, ülkemizde ve dünyada yapılan bilimsel gelişmeleri takip ederek özel eğitim alanına katkılar yapmayı hedeflemektedir. GEFÖZED günümüzde oluşturulmaya çalışılan bilim vatandaşlığı felsefesini odağına alan ve alanında bilimsel kanıtları ortaya koyarak eğitim sistemi içeresinde özel gereksinimli bireylerin ihtiyaç duydukları nitelikli sistem bütününün oluşmasına hizmet etmek ve özel eğitim alanında yapılan kuramsal ve uygulamalı çalışmalara hem yol gösterici hem de destek olmak amacındadır. Ayrıca bilim vatandaşlığı felsefesi odağında yapacağı sosyal medya paylaşımları ile hem alan uzmanlarına hem de alana ilgi duyan tüm bireylere yönelik güncel bilgi paylaşımını hedeflemektedir.

Kapsam

GEFÖZED özel gereksinimli bireylere yönelik özel eğitim alanında yapılmış olan, özgün ve güncel, bilimsel araştırma süreçlerini kullanarak ortaya çıkmış nitelikli çalışmaları yayınlamaktadır.  GEFÖZED bu amaçla aşağıdaki bilimsel çalışma yöntemlerine dayanan çalışmaları kabul edecektir;

  • nicel,
  • nitel,
  • karma desen,
  • olgu/vaka sunumu,
  • meta analiz,
  • meta-sentez gibi her türlü bilimsel çalışmaları değerlendirmeye kabul etmektedir.

Ayrıca dergi kapsamında;

  • Yayınların yıllık olarak bibliyometrik analizlerden faydalanarak alana özgü araştırma trendlerini ortaya koyacak, dergi özel makalelerine yer vermek,
  • Editör-yazar ve yazar-okuyucu arasındaki iletişimi sağlayacak çeşitli sosyal paylaşım ve bilgilendirme etkinleri planlamak
  • Makale atıf sayılarına yönelik ödül etkinleri ile ödüle hak kazanan yazarla sosyal platformlardan görüşmeler yapmak gibi tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerine yer verilecektir.

Amaçları doğrultusunda, Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Dergisi’nin odağında;

  • Öğretmenlerin meslek hayatlarındaki sorunlara çözüm önerileri sunan ve gelişimlerini sağlayan,
  • Okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim ile yükseköğretim kademelerindeki özel eğitim konularına ilişkin problemleri inceleyen, çözüm önerileri geliştiren,
  • Ülkemizdeki özel eğitim politikalarının kuramsal ve uygulama alanlarındaki sorunlarını, gelişimlerini irdeleyen, kuram ile uygulama arasında köprü olan,
  • Özel eğitimin tüm kademelerindeki paydaşların (öğrenci, öğretmen, veli, yönetici, akademisyen, yayıncı, eğitim planlayıcısı vb.) sorunlarını ve gelişimlerini araştıran,
  • Uluslararası özel eğitim alanındaki sistemleri inceleyen ve Türkiye’deki eğitim sistemi ile karşılaştıran,
  • Özel eğitim alanında yeni modellerin geliştirildiği ve değerlendirildiği,
  • Özel eğitim teknolojilerine yönelik yeni yaklaşımları inceleyen ve teknoloji adaptasyonuna yönelik çözümler geliştiren,
  • Disiplinler arası,
  • Yeni bir ölçek geliştirme, uyarlama ile eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği ve kullanışlılığının sınandığı,
  • Özel eğitim alanında var olan durumla üzerine kuramsal ve uygulamaya yönelik model önerilerinde bulunan çalışmalar yer almaktadır.
background image